En god investering
Godmorgon bloggen! Ni vet förmodligen redan att mina inlägg brukar handla om ekonomi där jag brukar ta upp tips på investeringar och liknande, den här gången tänkte jag diskutera lite om presentreklam och då kanske några av er undrar hur det går ihop med ekonomi. Det ska jag nu förklara för er. Jag själv driver inget företag men jag arbetar som marknadsförare på ett företag i Kristianstad så jag är väl medveten om vikten av att driva in pengar, dessutom så har jag ett intresse av ekonomi. Alla investeringar som man gör innebär alltid en risk, ibland är den låg och ibland är den betydligt högre, detta oavsett om du är privatperson eller företag. Presentreklam är en form av investering där du med väldigt små medel kan öka din försäljning, billiga produkter med ett tryck som associerar till ditt företag. Genom att ge ut dessa till din nuvarande kunder eller till potentiella kunder kan bidra till mer försäljning och en större kundkrets. Det här är ett väldigt lågt risktagande eftersom att kostnaden inte är så hög, men samtidigt så kan det också vara en ganska högrisk med tanke på att det inte finns några garantier på att du kommer få nya kunder. Din verksamhet måste samtidigt ge ett gott intryck, det går inte bara köpa på sig massa presentreklam och sen inte sköta resten av jobbet. Med andra ord så är detta som vilken annan investering som helst, enda skillnad är att du kan påverka den. Hade jag varit företagare så är presentreklam garanterat något som jag hade använt mig av, det blir mer personligt och är mer ekonomiskt än exempelvis massa annonser. Dock så ska man inte strunta i annonsering, det är trots allt det enklaste sättet att nå ut till en väldigt stor mängd människor. Där har ni företagare ett tips som jag tycker ni ska ta till vara på, nu ska jag ut och sätta mig på en uteservering i Kristianstad.